… det var i maj när göken gol

Lämna en kommentar

Det förra inlägget slutade med flaggan i topp och jag tycker att vi börjar det här med densamma, för idag (fast det blir igår idag) fyllde min syster 60 år.

Lite läskigt är det när ens storasyster fyller jämnt för då säger det strax rasslel och kling och så står man där själv och är nästan pensionär.

Och ska jag vara ärlig har jag tänkt många elaka tankar om pensionärer i mitt liv, särskilt när jag kört bil.

Tillbaka till systerns 60-årsdag.

Den började med en promenad rätt ut i spenaten.

Vid en damm stod ett vackert patinerat bord och där halades bubbel och jordgubbar upp ur svågerns ryggsäck.

Jubilaren drogs mot vattnet och snart följde hela sällskapet efter.

Skål!

Jag promenerade med en ljuv liten varelse som var värdigt klädd precis hela dagen.

Vi andra slogs om badrummen, blaskade av våra svettiga lekamina (jag vet inte vad det heter i plural, tyckte att det lät tjusigt) och svidade om innan det högtidliga fikafirandet tog vid.

Så många rörande och roliga tal!

Och så vackra blommor! Och så god tårta (efter åtta sorters kakor)!

Jag är så oerhört tacksam för alla fina människor i min närhet, inte minst min syster. ❤️

Sist i raden ska vi stå – unga, snygga – nu som då.

Lämna en kommentar