Långt, chillt inlägg

Lämna en kommentar

Så här i coronatider får man inte hålla på att äta frukostbufféer hur som helst. I stället får man hämta dem på ett annat hotell i en brun papperspåse.

Men men får gärna lov att avnjuta den på valfri plats utomhus.

Så tog dagen vid. Jag hann inte ens säga ”förmiddagsaktivitet” förrän de koffeinberoende i sällskapet behövde mer kaffe.

Jag såg mig om i Klåva Hönö under tiden. Sprang på ”Elida”, som precis lämnade hamnen.

Men sedan var det äntligen tid för klippvandring längs med havet.

Här skrattar de åt en förbipasserande lokalboende som undrade om hon skulle ta en bild på oss allihop. Vilket skämt! Vad som inte är ett skämt är att den lilla, lilla pinnen precis ovanför Lillebarnets huvud är Vinga fyr.

Vid en klippskreva hittade vi tillräckligt med lä för att tillreda våra älskade pannkakor – alltid pannkakor.

Sedan däckade vi allihop. Det var chill.

Tyvärr sträckte jag något i mitt knä/vad efter den långa pausen, så jag fick chilla ändå mer medan de andra älgade vidare. Bra blomfotohöjd.

Maken, den vältränade ynglingen, bar mig tillbaka. Typ.

Åter i civilisationen blev det fika. En chill dag, precis som önskat var.

Lämna en kommentar