Se där ute i väst blinkar Vinga fyr

Lämna en kommentar

Varje sommar längtar jag till Bohuslän. Finns det inte en sång som heter så, Längtan till Bohuslän? Känns som något av Taube.

Jag tänker mig sol, rundade klippor, sjöfåglars skrik och dragspelsmusik. Låter också som en sång av Taube.

Och nu är jag i mitt rätta element.

Morgonvy från sängen, i mitt eget rum, o sällhet.

Vi väntade in de två arbetarna, av vilka en inte haft en dag ledig hittills i sommar, och så for vi mot Bohuslän. Först köptes det skidor i Västra Frölunda.

De fick också följa med till Bohuslän.

Typisk Göteborgshumor, Beda the båt.

De två arbetarna har ett önskemål för helgen: chill. Tydligen är häng på bryggan chill, för där satt de länge. Och åt chips. Och såg en säl simma förbi.

Jag var tyvärr tvungen att se ett jätteviktigt TV- program, så jag missade solnedgången.

Man kan inte få allt.

Lämna en kommentar